Seminar Hartanah

Bisnes Import Dari China

I want to Sell Online!!!

Sitegiant E-Commerce
Selamat Datang Ke blog TeRsEbUt AL-KiSaH

Followers

Pages

Friday, October 5, 2012

Aura empat gitaris legenda.Man Kidal, Joe Wings, Kis Search & Hillary Ang



GANDINGAN empat gitaris iaitu Man Kidal, Joe Wings, Kid Search dan Hillary Ang dalam Konsert G4: Petikan Legasi telah membuktikan bahawa sesebuah konsert boleh sukses tanpa bergantung kepada sebuah band penuh.


KEHEBATAN sesebuah band tidak dinilai menerusi kekuatan vokalis sahaja. Peranan pemain gitar dan drum juga sememangnya sangat penting ketika tampil membuat persembahan.
Menyedari kepentingan gitaris yang turut menjadi tulang belakang kekuatan sesebuah band, maka RK Polaris mengambil inisiatif dengan menganjurkan Konsert G4: Petikan Legasi yang menampilkan gitaris ternama tanah air.
Pada acara yang berlangsung di KL Live, Kuala Lumpur 30 September lalu, pengunjung dapat menyaksikan sendiri kehebatan gitaris legenda seperti Joe Wings, Kid Search, Man Kidal dan Hillary Ang.
Persembahan yang menampilkan empat gitaris legenda dalam satu pentas ternyata tidak menghampakan menerusi aksi yang begitu menyerlah sehingga memukau peminat yang hadir.
Malah, konsert yang buat julung-julung kalinya diadakan itu sememangnya begitu dinantikan ramai, terutamanya peminat muzik rock yang sudah menunggu sejak pukul 7 petang.

HILLARY ANG mempamerkan permainan gitar yang kemas yang begitu sinonim dengan dirinya.


Bagaimanapun, konsert berkenaan yang dihadiri kira-kira 2,000 peminat itu bermula dua jam kemudian dengan persembahan pembukaan petikan gitar keempat-empat gitaris tersohor itu menerusi lagu Ilusi Intonasi dan 1 Malaysia dengan diiringi pemain gitar dan drum undangan.
Tidak dinafikan aura empat gitaris legenda itu mula dirasai peminat yang hadir dengan petikan gitar yang cukup mengagumkan serta aksi yang bertenaga hingga menimbulkan impak yang luar biasa.
Kehangatan konsert berkenaan diteruskan dengan persembahan oleh Kid menerusi petikan gitar lagu berjudul Mencari. Walaupun peminat sudah biasa menyaksikan aksinya bersama kumpulan Search selama ini, namun aksinya secara solo tetap mampu memukau.
Setelah peminat dihiburkan dengan persembahan mantap Kid, tiba pula giliran seorang lagi gitaris popular iaitu Hillary Ang yang sebelum ini menganggotai kumpulan Search dan Cromok.
Bagaimanapun, gitaris tersebut tidak keseorangan kerana dia turut ditemani seorang penyanyi baharu, Evelyn Feroza. Dua buah lagu telah dinyanyikan oleh penyanyi tersebut iaitu Shine On dan White Noise dengan iringan petikan gitar oleh Hillary.
Kemudian, gitaris seterusnya yang mengambil tempat menampilkan kehebatan bermain gitar ialah Man Kidal yang sememangnya sudah cukup sinonim dengan kumpulan Lefthanded yang ditubuhkan sejak tahun 1979.
AKSI Kid di pentas yang sentiasa hebat dan penuh aura.


Menerusi petikan gitar lagu-lagu seperti Hati Emas, Arah Yang Hilang dan Sentuhan Kidal, hasrat peminat untuk menyaksikan gandingan Man Kidal dan anaknya tidak kesampaian kerana anaknya masih berada di China dan tidak sempat pulang pada hari acara konsert berlangsung.
Konsert yang berakhir kira-kira pukul 12 tengah malam itu diakhiri dengan persembahan Joe yang juga merupakan gitaris kumpulan Wings. Walaupun menjadi gitaris terakhir, ternyata persembahan Joe begitu mantap dan menghiburkan peminat.
Selain bermain gitar, Joe turut membuat kejutan apabila tidak menggunakan khidmat penyanyi undangan. Sebaliknya, gitaris tersebut menyanyikan sendiri lagu-lagu yang dimainkannya seperti Orang Timur dan Blues G4.
Biarpun konsert yang membabitkan persembahan gitaris baru kali pertama diadakan, secara keseluruhannya ia berjalan dengan lancar serta sambutan yang diterima peminat sangat membanggakan.

No comments:

Dapatkan segera!!!

Preview Video Borong Murah di CHINA!

I want to Sell Online!!!

Sitegiant E-commerce