Seminar Hartanah

Bisnes Import Dari China

I want to Sell Online!!!

Sitegiant E-Commerce
Selamat Datang Ke blog TeRsEbUt AL-KiSaH

Followers

Pages

Friday, October 5, 2012

Melissa Saila sudah berhijab..Alhamdulillah




BAHAGIA. Melissa di samping tiga cahaya mata tersayang, (dari kiri), Zahra, Noor dan Zain.


PENAMPILAN anak seniwati Mariani yang juga anak anak suadara arwah seniwati Saloma itu kini tampak sungguh manis. Aktres yang juga merupakan seorang pengarah itu sudah rasmi mengenakan hijab.
Kali terakhir penampilan Melissa Saila,40, secara tidak bertudung adalah menerusi iklan krim parut, Mederma.
Anak pertama Melissa iaitu Noor Megat Fauzi Shukarnain, 8, juga berlakon bersamanya dalam iklan tersebut.
Mengenakan hijab sejak bulan Jun yang lalu, Melissa mengakui perkara itu perlu dilakukannya kerana faktor umurnya yang semakin meningkat.
Ikuti penjelasan Melissa berhubung pemakaian hijab ketika ditemui pada majlis sambutan hari lahir pelakon cilik, Mia Sara Nasuha yang berlangsung di retoran pasta dan piza Italiannies, pusat beli-belah Paradigm, Selangor baru-baru ini.
Kosmo!: Sejak bila Melissa mengenakan hijab?
MELISSA: Saya pakai tudung sejak bulan enam yang lalu. Sebenarnya saya ingat mahu mula pakai tudung pada bulan Ramadan lepas, tetapi tiba-tiba Allah buka pintu hati terlebih awal.
Kenapa niat mahu pakai bulan Ramadan?
Bila lagi saya kena pakai jika tidak sekarang. Umurpun sudah masuk 40 tahun.
Bagaimana kehidupan anda sekarang?
Selain sibuk mengarah, saya juga sibuk menguruskan anak-anak. Jika dulu saya mempunyai pembantu rumah tetapi sejak lima bulan lalu saya sendiri yang menjaga ketiga-tiga anak iaitu Noor, 8, Zain, 6 dan Zahra, 3.
Bagaimana anda membahagikan masa menjaga anak, mengarah dan menguruskan syarikat milik anda iaitu Ku Semangat Aktor Sdn. Bhd.?
Memang penat tetapi sejak mengambil alih tugas menjaga anak-anak saya rasa selesa dan seronok pula. Jadi, tidak terlintas mahu mengambil pembantu rumah yang baru. Suami (Megat Fauzi Shukarnain) juga banyak membantu. Pernah beberapa kali saya membawa anak ketika bekerja dan mereka menunggu saya di dalam kereta.
Jika anda bekerja dan tidak membawa anak-anak, siapak yang menjaga mereka?
Adik saya, dan kadangkala saya meminta jiran untuk menjaga mereka.
Apakah projek terbaru anda?
Sekarang saya sedang sibuk menyiapkan dokumentari Saloma untuk RTM 1. Dokumentari sebanyak lapan episod itu menceritakan kehidupan Saloma ketika kecil sehingga dia meninggal.
Berapa lama anda melakukan penyelidikan untuk dokumentari Saloma?
Lama juga dalam setahun saya buat penyelidikan. Sebenarnya sejak dua, tiga tahun lepas lagi saya merancang untuk buat dokumantari Saloma tetapi sekarang baru terlaksana selepas mendapat permintaan daripada RTM.
Bagaimana pula dengan bidang lakonan?
Saya ada berlakon sebuah drama iaitu Kampung Semarah Padi dan telah ditayangkan pada Hari Raya Aidilfitri yang lalu. Saya juga akan muncul dalam filem arahan Datuk Zahim Al Bakri berjudul Spilt Gravy On Rice. Dalam filem itu saya akan membawakan watak sebagai isteri ketiga kepada Datuk Rahim Razali. Selain saya, Nanu Baharuddin akan memegang peranan sebagai isteri pertama, Ida Nerina pula akan memegang peranan sebagai isteri kedua manakala Sabrina Hassan akan memegang peranan sebagai isteri keempat.
Anda dilihat sudah kurang muncul di kaca televisyen adakah kerana terlalu selektif atau sibuk mengarah?
Saya sibuk menjaga anak-anak dan menguruskan produksi sendiri disebabkan itu saya dilihat sudah kurang muncul di kaca TV. Namun, dalam masa yang sama saya juga kurang dapat tawaran berlakon. Mungkin penerbit fikir bila sudah jadi pengarah mereka fikir saya sudah tidak mahu berlakon.
Adakah anda terkilan dengan persepsi sebegitu?
Ada juga rasa terkilan sebab mereka tidak panggil lagi saya untuk berlakon. Saya masih seorang pelakon.

No comments:

Dapatkan segera!!!

Preview Video Borong Murah di CHINA!

I want to Sell Online!!!

Sitegiant E-commerce