Seminar Hartanah

Bisnes Import Dari China

I want to Sell Online!!!

Sitegiant E-Commerce
Selamat Datang Ke blog TeRsEbUt AL-KiSaH

Followers

Pages

Friday, October 5, 2012

Rajagobal dapat restu FAM



















RAJAGOBAL (kiri) dan Kim Swee mencapai persefahaman berhubung isu pemilihan pemain bagi memperkuat skuad bola sepak negara.


TINDAKAN jurulatih Harimau Malaya, Datuk K. Rajagobal menyenaraikan lima pemain Harimau Muda pada kunjungan ke Hong Kong mendapat 'restu' daripada Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).
Ini kerana, FAM menyokong penuh keputusan bekas jurulatih Selangor itu yang dilihat sebagai usaha untuk memperkuatkan skuad negara pada perlawanan persahabatan antarabangsa, 16 Oktober ini.
Lima pemain tersebut ialah Izham Tarmizi Roslan (penjaga gol), Fadhli Shas, Wan Zack Haikal Wan Nor dan Gary Steven Robbat (Harimau Muda A) serta Zubir Azmi (Terengganu).
Setiausaha Agung FAM, Datuk Azzud- din Ahmad menegaskan bahawa pemilihan lima pemain itu tidak seharusnya dijadi- kan sebagai satu isu.
Azzuddin menambah, pelepasan tonggak-tonggak utama itu juga mendapatkan 'lampu hijau' daripada pengendali Harimau Muda, Ong Kim Swee.
"Kami tidak mahu mencipta suasana yang tidak selesa.
"Tiada istilah 'curi' pemain dan ia seharusnya diberikan keutamaan kepada skuad negara (Rajagobal) sebagai usaha untuk persiapan mempertahankan kejuaraan Piala AFF Suzuki.
"Buat masa kini, kami berada di landa- san yang tepat dan tiada perselisihan faham antara Rajagobal dan Kim Swee. Kami telah duduk berbincang secara profesional.
"Hala tuju Kim Swee adalah mempertahankan pingat emas Sukan SEA di Myanmar pada tahun depan.
"Saya yakin Kim Swee akan mencari pemain-pemain muda berbakat untuk kejohanan itu.
"Jadi, saya berharap perkara ini tidak disensasikan oleh mana-mana pihak," kata- nya kepada pemberita pada sidang akhbar di Wisma FAM, Kelana Jaya semalam.
Turut hadir, pengurus Harimau Malaya, Datuk Seri Subahan Kamal dan jurulatih, Rajagobal serta jurulatih Harimau Muda, Kim Swee.
Baru-baru ini, akhbar tempatan melaporkan, skuad Harimau Muda bakal beraksi pada kejohanan jemputan bawah 21 tahun (B-21) Piala Thanh Nien di Gialai, Vietnam, 13 Oktober ini.
Namun, keputusan Rajagobal yang menyenaraikan lima pemain utama itu dilihat bakal merencatkan percaturan Kim Swee. Kejohanan itu turut disertai pasukan B-21 Iraq dan Indonesia.
Begitupun, dalam perkembangan yang sama, Kim Swee kekal tenang dan positif di sebalik keputusan itu sambil mempertahankan keputusan rakan sejawatnya, Raja- gobal.
"Kita harus utamakan kejohanan Piala AFF Suzuki demi kepentingan negara.
"Secara realistik, sasaran kami adalah memenangi satu perlawanan pada kejoha- nan (Piala Thanh Nien).
"Jika saya memiliki pemain-pemain utama, saya boleh meletakkan sasaran yang lebih tinggi tetapi dengan barisan baharu, saya sasarkan ke peringkat separuh akhir sahaja.
"Ini kerana kejohanan itu turut disertai pasukan kuat seperti skuad B-21 Iraq dan Indonesia tetapi saya percaya ia akan menjadi satu pengalaman cukup berguna buat pemain-pemain baharu," tegas Kim Swee.

No comments:

Dapatkan segera!!!

Preview Video Borong Murah di CHINA!

I want to Sell Online!!!

Sitegiant E-commerce