Seminar Hartanah

Bisnes Import Dari China

I want to Sell Online!!!

Sitegiant E-Commerce
Selamat Datang Ke blog TeRsEbUt AL-KiSaH

Followers

Pages

Thursday, November 8, 2012

Aksesori penyempurna gaya



SKAF yang bercorak boleh mengubah penampilan wanita yang berpakaian warna polos.


SOALAN: Saya seorang peminat fesyen dan gemar mengumpul pelbagai aksesori untuk dipadankan dengan pakaian harian agar kelihatan menarik sepanjang waktu. Boleh beri cadangan aksesori terkini mengikut trend antarabangsa yang perlu ada dalam almari peminat fesyen seperti saya ini?
- AZHAR, Putrajaya
JAWAPAN: HARI ini, kita amat beruntung kerana terdapat banyak pilihan aksesori di pasaran bagi memenuhi cita rasa dan bajet masing-masing. Namun perlu diingat, rekaan aksesori tertentu mungkin menarik apabila digayakan seseorang individu, tetapi hasilnya mungkin tidak sama apabila dipakai individu lain.
Kita perlu berani mencuba dan melakukan eksperimentasi untuk mendapatkan gaya yang terbaik. Di sini, saya titipkan aksesori-aksesori dan gaya pemakaian yang dirasakan menarik dan versatil sebagai panduan:
n Skaf dan tali leher adalah aksesori yang paling mudah digayakan dan menjadikan penampilan kita lebih menarik dan segar. Topi juga boleh dipadankan bersama pelbagai pakaian dan trend pemakaiannya boleh dilihat di mana-mana serta menjadi pilihan utama golongan remaja.
n Apabila memakai bracelet (gelang tangan atau rantai tangan), pilih rekaan bersaiz kecil dan ringkas. Ikon filem Barat seperti Cary Grant, sentiasa memilih rantai tangan emas bersama jam tangan yang sememangnya kelihatan bergaya.
n Bagi membentuk penampilan yang lebih segar, cuba gayakan aksesori dengan cara atau pilihan yang berlainan setiap kali anda keluar rumah. Sekiranya anda sering memakai kemeja putih, cipta kelainan dengan memakai tali leher pada salah satu hari bekerja anda. Cuba bereksperimen dengan jam tangan (mungkin warna emas), kafling dan rekaan tali pinggang.
n Jam tangan merupakan item utama dalam pasaran mewah antarabangsa. Uniknya, jam tangan berjenama adalah aksesori mewah yang tiada sempadan. Paling penting, ia tidak bertentangan dengan mana-mana kepercayaan dan agama atau boleh merosakkan peradaban pakaian tradisi. Dalam pasaran antarabangsa, jam tangan dilihat sebagai simbol status seseorang.
n Tingkatkan gaya anda dengan aksesori klasik rona hitam, tali pinggang bersaiz kecil (skinny), ataupun beg dengan hiasan kulit. Kesemuanya pasti dapat memberikan anda aura yang cukup cool.
n Bagi pengumpul tali leher, pilihan paling berstail masa kini adalah tali leher hitam yang fabriknya dikait dengan benang sutera. Ia memiliki tekstur yang unik dan sangat sesuai dipadankan bersama kemeja oxford, jean ataupun sut.
n Mereka yang sukakan penampilan yang muda dan lasak, dapatkan tali pinggang kulit tahan lasak bersaiz lebar dan dompet kulit berantai.
n Aksesori santai paling murah pula, apa kata sarungkan flip-flop yang diperbuat daripada getah dan plastik yang berkualiti. Lebih terang warnanya, lebih ceria dan segar penampilan anda. Padankan ia dengan seluar khaki atau jean yang sering anda pakai. Gaya ini mudah, praktikal dan sealiran dengan trend antarabangsa.
n Bagi pengumpul kaca mata hitam, anda wajib memiliki model aviator dalam koleksi peribadi. Sekitar tahun 1986, Tom Cruise mempopularkan kaca mata Ray-Ban aviator dalam filem lakonannya. Pada tahun itu juga, jualan kaca mata tersebut meningkat 40 peratus di seluruh dunia disebabkan pengaruh Cruise yang sangat kuat. Kini, selepas dua puluh tahun, populariti rekaan kaca mata tersebut masih unggul dan ia menjadi item wajib kepada ikon-ikon fesyen tempatan dan antarabangsa.
n Bagi penggemar beg jinjit (tote), dapatkan beg tote yang diperbuat daripada kanvas dalam warna yang terang seperti hijau daun pisang ataupun biru langit. Beg tersebut bersifat tahan lasak dan boleh diisi dengan pelbagai keperluan untuk ke kelas atau ke gimnasium termasuklah kasut ataupun gajet-gajet elektronik anda.
n Mereka yang menyukai kasut bertapak lembut (sneakers) pula wajib memiliki sneakers berwarna putih yang ringkas. Ia cukup versatil, tidak ketinggalan zaman dan menyerlahkan penampilan yang energetik. Sekiranya berkemampuan, dapatkan kasut rekaan pereka ternama seperti Marc Jacobs, YSL atau Calvin Klein.

No comments:

Dapatkan segera!!!

Preview Video Borong Murah di CHINA!

I want to Sell Online!!!

Sitegiant E-commerce