Seminar Hartanah

Bisnes Import Dari China

I want to Sell Online!!!

Sitegiant E-Commerce
Selamat Datang Ke blog TeRsEbUt AL-KiSaH

Followers

Pages

Friday, November 23, 2012

Piala AFF Suzuki 2012: Arthur ‘senjata sulit’ Garuda




KEKUATAN sebenar Indonesia masih menjadi tanda tanya apabila pencabar Kumpulan B itu hadir di Kuala Lumpur dengan masalah yang membayangi kancah bola sepak tempatan di republik itu belum mencapai jalan penyelesaian.
Selain memiliki beberapa tonggak berpengalaman seperti Bambang Pamungkas dan pemain naturalisasi Belanda, skuad kendalian Nil Maizar turut dilihat mempunyai ‘senjata rahsia’ yang mampu melonjakkan aksi Garuda melepasi saingan peringkat kumpulan.

Antaranya, kehadiran beberapa pemain muda berpotensi besar seperti Andik Vermansyah yang dilabel ‘Messi Indonesia’ kerana kelincahan dan kemampuannya menggelecek di bahagian sayap selain seorang lagi pemain yang perlu diawasi, Arthur Irawan yang kini beraksi untuk kelab Espanyol B di Sepanyol.
Bagi Arthur, peluang dan kepercayaan yang diberikan Nil untuk menyertai skuad Merah Putih sememangnya dinantikan walaupun menjadi pemain paling muda apabila hanya berusia 19 tahun.

“Saya memang bercita-cita untuk beraksi bersama skuad negara. Saya harap mampu memberikan aksi terbaik pada kejohanan ini,” katanya yang mampu beraksi pada posisi pertahanan kanan dan pemain tengah.

Katanya, motivasi utamanya pada Piala Suzuki AFF 2012 adalah untuk mempertahankan maruah Indonesia yang masih tercari-cari kejuaraan sulung kejohanan dwitahunan ini.
Walaupun tampil dalam empat final, Indonesia belum berjaya bergelar juara dan episod duka itu berterusan apabila kecundang kepada Malaysia dua tahun lalu.

No comments:

Dapatkan segera!!!

Preview Video Borong Murah di CHINA!

I want to Sell Online!!!

Sitegiant E-commerce