Seminar Hartanah

Bisnes Import Dari China

I want to Sell Online!!!

Sitegiant E-Commerce
Selamat Datang Ke blog TeRsEbUt AL-KiSaH

Followers

Pages

Friday, November 23, 2012

Piala AFF Suzuki 2012: Singapura ikut percaturan



KAPTEN Singapura, Shahril Ishak berharap pasukannya mampu mempamerkan corak permainan dirancang walaupun menyedari aksi pembukaan menentang juara bertahan yang juga tuan rumah Piala Suzuki AFF 2012, Malaysia amat sukar.
Pemain tengah berusia 28 tahun itu berkata, perlawanan menentang anak buah Datuk K Rajagobal itu pasti sengit kerana Malaysia lebih bermotivasi apabila tampil sebagai juara bertahan selain diiringi sorakan penyokong tempatan yang pasti memberikan sokongan padu sepanjang perlawanan.

Malah baginya, Malaysia masih pasukan yang bagus walaupun diselubungi beberapa keputusan aksi persahabatan kurang baik dan yakin mereka akan meningkat bagi memberikan aksi lebih baik sebaik kejohanan itu bermula, hujung minggu ini.
“Saya percaya kami akan melakukan yang terbaik untuk mencatat kemenangan namun ia tetap sukar kerana Malaysia juga mempunyai pemain berkualiti seperti Safee Sali, Norshahrul Idlan Talaha selain Safiq Rahim yang mengetuai barisan tengah. Mereka pasukan yang lengkap dan susah untuk ramal sama ada kami mampu menang ataupun tidak.

“Kami perlu tenang dan berharap dapat menampilkan permainan seperti biasa dengan memberikan aksi terbaik. Kami hadir di kejohanan ini dengan keyakinan tinggi selepas menewaskan Pakistan, 4-0 dan persediaan kami boleh dikatakan bagus,” katanya yang turut meledak satu jaringan pada perlawanan persahabatan itu.

Mengenai pemilihan 12 pemain LionsXIi dalam skuad Singa termasuk dirinya, Shahril menjelaskan kombinasi baik dalam pasukan sentiasa terletak kepada pemain.
“Semua pemain kini bersemangat untuk memberikan aksi terbaik bagi merebut slot dalam kesebelasan utama. Semua akan memberikan 110 peratus,” katanya yang turut mampu beraksi di posisi sayap.

Kali terakhir Malaysia bertemu Singapura adalah dalam dua aksi persahabatan pada Jun tahun ini dengan kedua-dua pasukan terikat 2-2 pada pertemuan di Stadium Jalan Besar sebelum skuad negara mencatatkan kemenangan 2-0 dalam aksi timbal balik di Stadium Shah Alam beberapa hari kemudian, menerusi jaringan Ahmad Shakir Ali dan sepakan percuma Safiq.

No comments:

Dapatkan segera!!!

Preview Video Borong Murah di CHINA!

I want to Sell Online!!!

Sitegiant E-commerce