Seminar Hartanah

Bisnes Import Dari China

I want to Sell Online!!!

Sitegiant E-Commerce
Selamat Datang Ke blog TeRsEbUt AL-KiSaH

Followers

Pages

Friday, November 23, 2012

Piala AFF Suzuki 2012: Avramovic puji Harimau Malaya



SAMA ada mahu bermain psikologi terhadap prestasi semasa Malaysia menjelang pertemuan Ahad ini atau sebaliknya, pengendali Singapura, Radojko Avramovic menghamburkan kata-kata pujian terhadap Harimau Malaya dengan menyifatkan skuad negara sebagai pasukan yang baik dan mampu bangkit apabila Piala Suzuki AFF membuka tirai.
Bagi jurulatih berusia 62 tahun itu yang mula membimbing Singapura pada 2003, Malaysia mempunyai kualiti mencukupi untuk berusaha melaksana misi mempertahankan piala rebutan lapan pasukan rantau Asia Tenggara itu.

Singapura yang juga juara tiga kali Piala Suzuki AFF tiba di Kuala Lumpur semalam dan Harimau Malaya dijadual menjadi lawan pertama skuad Singa di Stadium Nasional Bukit Jalil, Ahad ini selepas perlawanan pembukaan Kumpulan B antara Indonesia menentang Laos.
“Saya percaya mereka akan bangkit. Masing-masing amat mengenali satu sama lain dan kami tidak boleh memandang rendah lawan hanya berdasarkan keputusan perlawanan persahabatan mereka,” katanya yang membawa Singapura muncul juara edisi 2004 dan 2007.

Pada edisi kali ini, Singapura tampil dengan barisan pemain yang dianggotai 12 pemain LionsXII, kelab yang beraksi di Liga Malaysia musim lalu selain baki 10 pemain beraksi dalam liga domestik republik itu dan paling mengejutkan keputusan Avramovic yang hanya menyenaraikan lima pemain pertahanan iaitu Baihakki Khaizan, Daniel Bennett, Shaiful Esah, Irwan Shah dan Safuwan Baharudin. “Ia bukan satu masalah kerana kami adalah pasukan yang mengamalkan corak menyerang,” katanya.

Mengenai sasaran pada edisi kali ini, Avramovic berkata, beliau mahu memastikan pasukannya melepasi halangan peringkat kumpulan terlebih dulu sebelum memikirkan perkara lain.
Selepas aksi pembukaan menentang Malaysia, negara jiran itu sekali lagi berdepan tugas berat apabila menentang naib juara Piala Suzuki AFF 2010, Indonesia sebelum diikuti pasukan pusingan kelayakan, Laos bagi menentukan pasukan mana yang mendapat dua tiket ke separuh akhir.

Singapura tersingkir pada peringkat kumpulan pada edisi 2010 apabila sekadar menghuni tempat ketiga.

No comments:

Dapatkan segera!!!

Preview Video Borong Murah di CHINA!

I want to Sell Online!!!

Sitegiant E-commerce