Seminar Hartanah

Bisnes Import Dari China

I want to Sell Online!!!

Sitegiant E-Commerce
Selamat Datang Ke blog TeRsEbUt AL-KiSaH

Followers

Pages

Friday, November 23, 2012

Piala AFF Suzuki 2012: Medan padam luka silam




PERTEMUAN dengan Singapura pada aksi pertama saingan peringkat Kumpulan B Piala Suzuki AFF Ahad ini dianggap medan terbaik untuk tonggak pertahanan Harimau Malaya, Mohd Fadhli Shas memadam memori luka tahun lalu.
Sesungguhnya kekalahan kepada musuh tradisi itu pada pusingan kelayakan Piala Dunia 2014 masih segar di ingatan Fadhli yang bertekad menebus kesilapan itu.

Pada pusingan kelayakan itu, Malaysia tewas 3-5 kepada Singapura pada perlawanan pertama di gelanggang lawan dan gagal mencipta kebangkitan apabila sekadar seri 1-1 di depan lebih 100,000 penyokong di Stadium Nasional Bukit Jalil.
Keputusan itu menyekat hajat skuad kendalian Datuk K Rajagobal meneruskan kemaraan ke peringkat kumpulan dengan membenarkan Singapura yang dibimbing Radojko Avramovich meraikan kejayaan agregat 6-4.

Kegagalan itu agak pahit ditelan ketika penyokong tempatan mengharapkan satu lagi peningkatan dipamer Harimau Malaya selepas gah menjulang Piala Suzuki AFF pada 2010.

“Memang sukar menerima kekalahan pusingan kelayakan itu, ia memang mengecewakan. Tapi bagi saya kekecewaan itu akan membangkitkan semangat kami.
“Perlawanan menentang Singapura dalam Piala AFF ini peluang untuk kami membalas dendam. Tapi kami perlu hati-hati kerana tidak mahu kesilapan sama berulang,” katanya kepada Arena Metro semalam.

Fadhli membentuk gandingan mantap di bahagian pertahanan tengah bersama Mohd Muslim Ahmad ketika Malaysia menjulang Piala AFF dua tahun lalu namun gandingan itu gagal meneruskan prestasi terbaik ketika tewas kepada Singapura di pusingan kelayakan Piala Dunia.
Kali ini, tiada lagi kelibat Muslim bersama pasukan dan Fadhli pemain Harimau Muda A yang beraksi dalam Liga Singapura dijangka akan diturunkan bersama Mohd Aidil Zafuan Abd Radzak pada kempen Piala AFF kali ini.

Gandingan Fadhli dan Aidil tampak menjadi ketika Malaysia menewaskan Singapura 2-0 pada pertemuan terakhir aksi persahabatan di Stadium Shah Alam Jun lalu.

No comments:

Dapatkan segera!!!

Preview Video Borong Murah di CHINA!

I want to Sell Online!!!

Sitegiant E-commerce